miercuri, noiembrie 10

Cipici roz




Materialele folosite:
Fir: 100-100-150 g
Ace de tricotat de 4 mm sau dimensiunea care să permită obţierea:
13 O x 17 R = 10 x 10 cm (în PL)

Mărimi:
35/37 - 38/40 – 42/44
Lungimea piciorului:
22 – 24 - 27 cm

NOTA 1 (cresterea randului):
Cr 1 prin 1 FP.

Păpucul:

Se lucrează normal de la vârful picioarelor spre călcâi.
M 12-13-14 O
IMA în O4 şi în O9-10-11.
Se lucrează PL şi în acelaşi timp se Cr 1O de fiecare parte a ambelor MA
Rep. Cr la fiecare al 2-lea R, de 4-ori, până se opţin 28-29-30 O.
DDB = 9-10-11 cm, TR următor, astfel:  
* 7O (PJ); 14-15-16O (PL); 7O (PJ) *
Rep. *-*, pana DDB = 22-24-27 cm; INC.

Finalizarea: O din vârf se strâng şi papucul se coase.

13 comentarii:

roxy spunea...

eu nu inteleg. adica 7 jeteuri, apoi tricotati 14 punct lenes, iar 7 jeteuri?????

chis mioara spunea...

Felicitari pentru tot ce ati realizat. Ma bucur sa stiu ca o concitadina este atat de talentata.
V-am trecut la blogurile mele preferate.
Felicitari inca odata!

O femeie spunea...

nici eu nu inteleg.
Unde sunt cusaturile?
Poti pune un mic indrumar? ce inseamna IMA, etc.

O femeie spunea...

am gasit indrumarul:)
Cred ca am prins shmecheria la model. Merci pt articol.

Sanda Adriana Vilmanyi spunea...

Buna ziua si felicitari pentru blog!
E interesant, complex si complet., frumos structurat.
Locuind la tara si avand foarte putin timp pentru tricotat m-am gandit sa-i fac mamei mele cipici dupa modelul celor roz sa stea cu ei seara la televizor. Toate bune pana la"TR urmator astfel: *7O(PJ); 14-15-16)…." N-am idee cum sa-l interpretez. Daca e punct jeteu nu e cum ca iese o mare gaura. Daca am tricotat PJ dupa instructiuni(totul pe dos), mi-a iesit la calcai o mare bucata de tricot care nu-si are sensul. Poate imi explicati cum sa continui de aici. Multumesc.

Sanda Adriana Vilmanyi spunea...

Acum am vazut ca arakelian a prins "smecheria" la model. Poate ne spuneti si noua. Tare as vrea sa-i pot face. Merci.

Unknown spunea...

Servus dragelor, explicatiile la modele le casiti in bara de meniu, paginoarte "Dictionar pt tricotat".
Eu am o gandire matematica si structurarea in asa fel mi-a facilitat munca mea cu andrelele.

Va pup si spor la treaba!

Sanda Adriana Vilmanyi spunea...

ok. Era bine. Dar am incercat eu sa trag de ei prea mult in spate. Dragelor, PJ (punct jeteu) NU INSEAMNA JETEU! Uitati-va la explicatiile de pe bara de meniu. Sunt foarte explicite. Saptamana viitoare o sa fac o pereche si pe masura ce lucrez daca vreti si se pot pune si poze, o sa la afisez. Multumesc si spor la treaba!

O femeie spunea...

Ca imagine generala, acesti ciupici se cos deasupra degetelor, pi shentru :).

comentariul 1:
IMA ala din primele randuri nu e IMA. E MA, adica un marcator. Ce este marcatorul? un ochi reper. La ciupicii astia sunt 2 marcatoare, de o parte si de alta acestui ochi verdical marcator se creste la fiecare 2 randuri; un fel de jumatate de raglan.

O femeie spunea...

acea dilema cu jeteul am avut-o si eu; punct jeteu stiam ca e doar cand iau atza pe andrea de crescut cu gaurele. Pana la urma, am citit inca o data indrumarul, si PJ= lucrat numai pe fata pe ambele parti, sa iasa dungile alea din model.
Asta difera de PL care este lyucrez un rand pe dos, unul pe fata, sa iasa modelul asa frumos. Eu stiam ca denumirile astea sunt invers, dar la varsta mea, maica... HAC.

Inca nu am cusut calcaiul sa vaz cum e la capat, asta fac deseara.

A, si inca un lucru: nu incepeti ca mine, lucrul, punand ochiuri duble. Trebuie puse din alea simple, dat atza dupa andrea, ca sa se poata strange ineputul.

O femeie spunea...

si mie mi-a iesit calcaiul cam mare. Adica la cusut, partea de numai pe fata s-a strans usor, dar calcaiul e putin cam mare.

O femeie spunea...

a, si inca o observatie.
PJ nu se numeste Punct Jeteu. Jeteul este cand ei occhiul pe andrea, si la tricotat il lasi larg, sa iasa gaura.
PJ = Punct jerseu.

De aici e confuzia (eu m-am ghidat si dupa poza)

Unknown spunea...

Multumesc Sanda Adriana Vilmanyi !

Pt toata lumea, eu am invatat sa tricotez pe baza tiparelor americane si cum ca nu am gasit nmic in limba romana la data respectiva, m-am straduit sa traduc pas cu pas si sa adaptez asa cum am stiut limbii noastre. Astfel, anumiti termeni sunt adaptati de mine, drept urmare, exista si un dictionar explicativ.
ATENTIE! IMA: inseamna inserare marcator, astfel, dau explicatii ce sunt marcatoarle, in sectiunea : cele necesare pt tricotat". Spor la munca dragelor! Apropos, mie cipicii mi-au iesit ok, incercati sa strangeti firul cand ajungeti al calcaie. Stiu ca e putin greu cu atatea andrele. Pup!