luni, octombrie 31

Cum se tricoteaza un bob?

Bobul este un mod foarte interesant de a înfrumuseţa tricotajele şi de asemenea, este distractiv de facut.
Mereu am fost atrasa de tiparele ce contineau bob, insa cu cat m-am straduit mai mult sa deslusesc modalitatea de constituire a acestor mici forme iesite in relief, cu atat ma trezeam intr-un punct mort, incapabila sa aplic tricotarea lor.

Am gasit la un moment dat, un model de bob, ceva mai simplu, constituit din tricotarea specifica a 3 ochiuri. Acest model traditional de bob, se constituie prin cresterea printr-un ochi si lucrand cateva randuri, inainte si inapoi, dupa care se scad ochiurile in mod corespunzator. Toate cresterile si scaderile se lucreaza pe fata tricotului.

Se lucreaza printr-un ochi
Rand1: Tricot pe fata. Se creste printr-un ochi (inserand acul din fata, din spate, apoi iar din fata) à se creste tricotul cu 2 ochiuri
Rand 2: * Introduceţi vârful acului din stânga în partea din spate a primului ochi pe acul din dreapta; înfăşuraţim firul în jurul vârfului acului din stânga, dupa care se trece ochiul astfel format, pe acul din mana dreapta* reprezentati de la *, de două ori.
Rand 3: Se tricoteaza pe fata.
Rand 4: Se repeta randul 2
Rand 5: Se tricoteaza cele 3 ochiuri, impreuna (scade tricotul cu 2 ochiuri), si se ajunga la numarul initial de ochiuri din tricot.

5 comentarii:

O femeie spunea...

vaaai, ce frumos ca ai explicat bobitzele. Niciodata nu mi-au iesit (prea shuie, prea asimetrice, nemultumita de ele...asa ca renuntzam repede)

detoxifierea colonului spunea...

Interesant produs!
Felicitari!

Mihaella Gheorghiu spunea...

am gasit acest blog minunat si ma bucur enorm.am multe de invatat de la tine.sarbatori minunate si impliniri!

Nicoleta spunea...

OOO, ce frumos. Multumesc pentru sfaturi, chiar imi folosesc.

Nicoleta spunea...

Stii cumva vreun site romanesc cu atfel de modele? Multumesc